Refinanțare cu costuri minime

Fiind destul de prezent în mediul online, mai mult ca spectator, de curând am aflat de proiectul numit Blogal Initiative, proiect inițiat de Chinezu și care pare destul de interesant prin ceea ce își propune. Citez: „să pună umărul la dezvoltarea blogosferei locale” și „de a strânge în jurul acestei inițiative bloggeri care vor să se profesionalizeze și care vor să se implice în dezvoltarea pieței locale în care ei activează”. Mai concret, se ia o campanie, se servește bloggerilor mari si mici, fiecare incearcând apoi să o promoveze cum știe el mai bine.

Prima campanie promovată prin intermediul Blogal Initiative este o campanie a Băncii Comerciale Române, mai exact o campanie promoțională pentru refinanțarea creditelor.

BCR a fost destul de prezentă în mediul online în ultimii ani și acesta este un lucru bun deoarece online-ul are o vizibilitate din ce în ce mai mare pe măsură ce presa scrisă și televiziunea scad în audiență.

De ce vreau totuși să promovez această campanie? Unul din motive ar fi premiile serioase acordate (să fim seriosi, partea materială primează în fața sentimentalismelor). Un alt motiv pentru care scriu ar fi că sunt direct interesat de campanie: și eu, la fel ca alte mii sau zeci de mii de idioți din țara aceasta am fost luați de val și am făcut credite în boema perioadă a anilor 2007-2008. Criza a venit, costurile au crescut insuportabil, iar băncile au început să se bată pe mâna de clienți solvabili rămași în urma taifunului economic.

Cred că știți cu toții ce înseamnă refinanțarea: îți iei toate creditele de mânuță, dai fuga la bancă și te întorci înapoi cu un singur credit mare și frumos. Acum, refinanțarea asta nu este ea așa de simplă, cu toate că statul a reușit să-i mai reducă puțin din costuri (vezi eliminarea/reducerea comisionului de rambursare anticipată). Practic, o refinanțare presupune aceleași operațiuni și costuri la fel ca la acordarea unui credit nou: costuri analiză dosar, costuri evaluare imobil, costuri notariale, costuri cu asigurarea locuinței în cazul unui credit ipotecar adică bani, bani și iar bani adăugați în plus la cei împrumutați. Și aici vine partea frumoasă (sună ca o reclamă Teleshopping dar n-am ce face): BCR îți elimină aceste costuri suplimentare în cazul unei refinanțări. Mai mult decât atât, în cazul în care venitul îți este virat într-un cont BCR, ai reducere al dobândă de 0.5 puncte procentuale, dobândă care oricum va fi mai mică decât cea a creditelor actuale. Păi să tot refinanțezi, nene.

E, până aici totul a fost frumos și cred că am convins deja câțiva să dea buzna la bancă. Partea mai puțin frumoasă este că, în cazul creditelor ipotecare, valoarea locuințelor cu care s-a garantat a scăzut foarte mult, nemaiacoperind valoarea împrumutului. Aici cred că băncile ar trebui să mai lucreze pentru a oferi soluții viabile celor care totuși reușesc să fie punctuali lună de lună (mă includ aici și pe mine) dar, tocmai din motivul enunțat mai sus, nu pot recurge la refinanțare.

Deoarece marile instituții nu prea au bunul obicei de a comunica interactiv cu potențialii/actualii clienti, aș propune un forum de discuții, fără ocolișuri, unde reprezentanți ai băncii să poată da soluții rapide și de bun simț oricui este interesat de refinanțare.

Perioada campaniei promoționale de refinanțare BCR se desfășoară în perioada 8 iunie – 15 iulie 2011 și, pe lângă avantajele descrise mai sus, participanții pot câștiga și unul din cele 140 de premii, vezi regulamentul.

Partenerul oficial al campaniei Blogal Initiative este Revista Biz.

Despre Aurelian Ion
Programator

Lasă un comentariu