BlogWars episodul I – Asus K53SV-SX535D

După cum spuneam acum ceva timp, mi-am înrolat blogul în competiția BlogWars, drept urmare trebuie să-mi aleg o „armă” cât mai potrivită și să-mi argumentez alegerea.

Purced astfel cu pași timizi pe frontul virtual și caut un notebook care să-mi satisfacă nevoile beligerante. De această dată nu am o sarcină prea grea deoarece am de ales din configurațiile unui singur model și anume Asus K53. Koyos.ro îmi oferă o listă de modele, studiez atent și mă orientez către cele mai dotate. De ce? Pentru că am intenția ca modelul ales să se achite foarte bine de sarcinile pe care i le voi da, timpul de răspuns să fie minim și mai ales să fie un foarte bun desktop replacement.

Între notebook-urile Asus ce îmi atrag atenția sunt două modele, fiecare cu câte 8GB de memorie RAM: un Intel Core i5 și un Intel Core i7. Ceea ce mi se pare ciudat este faptul că modelul Core i5 (3116 lei) este puțin mai scump decât Core-ul i7 (3091 lei). Fac rapid o comparație cu ajutorul comparatorului de pe site și văd că specificațiile sunt identice (în afară de procesoare, bineînțeles). Verific un top al procesoarelor pe cpubenchmark.net și presupunerea se confirmă: Core i7 2630QM este peste Core i5 2410M. Probabil că este doar o mică greșeală pe site-ul celor de la Koyos.

Am ales până la urmă modelul K53SV-SX535D care mie sper că îmi va satisface toate nevoile, atuurile lui fiind: procesorul Intel Core i7 2630QM (2.0GHz, 4 nuclee, 6MB Intel Smart Cache, 32nm), 8GB memorie RAM (DDR3, 1333 MHz), placa video dedicată (nVidia Geforce GT 540M, 2GB RAM).

Pentru ce am nevoie de un model așa de scump, nu mă pot mulțumi cu unul la 1300 de lei? Răspuns: Nu. Iată argumentele mele:
– pentru că acest notebook este o investiție. Evoluția în domeniul IT este foarte rapidă și nu vreau ca peste 1 an, maxim 2, să trebuiască înlocuit pentru că puterea sa de calcul nu mai este suficientă. De asemenea, timpul înseamă bani, iar fiecare milisecundă pierdută datorită unui procesor lent se va simți la un moment dat în buzunar;
– pentru că îl folosesc la taskuri consumatoare de resurse, unde puterea procesorului și capacitatea memoriei RAM sunt esențiale: programare, editare video și grafică computerizată;
– pentru că apreciez muzica de calitate dar și calitatea audiției, iar în privința aceasta difuzoarele Altec Lansing îmi oferă tot ce am nevoie;
– pentru că uneori vreau să mă destind cu un joc bun și am pretenția să beneficiez de o experiență plăcută. Placa video nVidia GeForce 540M cu suport DirectX 11 este suficientă pentru rularea oricărui joc de ultimă generație fără probleme;
– pentru că vreau ca laptopul pe care lucrez să fie silențios și să nu se transforme într-un calorifer portabil. Din fericire, tehonologia Asus IceCool are grijă ca prin amplasarea adecvată a componentelor și datorită sistemului eficient de răcire, utilizatorul să beneficieze de o experiență din cea mai plăcută;
– pentru ergonomia deosebită: tastatura chiclet cu zonă separată pentru tastele numerice și integrarea tehnologiei ASUS Palm Proof ce împiedică deplasarea accidentală a mouse-ului la atingerea din greșeală a touchpad-ului;
– pentru portabilitate. Cântărește doar 2.6 kg și totuși în interiorul său este o adevărată uzină;
– pentru suprafața plăcută la atingere cu o textură ce nu lasă urmele de amprente să-și facă de cap;
– pentru raportul calitate/dotări/preț foarte bun, specfic, de altfel, tuturor produselor Asus;
– pentru garanția de 2 ani ce îmi oferă suficient timp pentru a sta fără griji.

Cu fiecare alegere pe care o facem trebuie să țintim cât mai sus și să uităm de compromisiuri. Acest model de laptop nu este un compromis.

Laptop Asus K53SC-SX011V cu procesor Intel® Core TM i7-2630QM 2.0GHz, 4GB, 640GB, nVidia GeForce GT 520MX 1GB, Microsoft Windows 7 Home Premium – 3000 de lei

Despre Aurelian Ion
Programator

One Response to BlogWars episodul I – Asus K53SV-SX535D

  1. Pingback: 10 posturi armate deja în BLOGWARS 2011

Lasă un răspuns

