Upgrade de sistem – de la AthlonXP la Core i3

După 5 ani, a venit, în sfârșit, și rândul calculatorului meu să primească niște componente noi, nu peste tot ci doar în părțile esențiale.

Se dau următoarele variabile:
– procesor AMD AthlonXP 3000+ (1800Mhz), socket 939
– placă de bază ASUS A8N-E
– 2GB RAM Corsair ValueSelect (4 x 512)
– placă video Gainward 6600 GT, 128MB, PCI-Express
– HDD Western Digital, 200GB, SATA
– DVD-Writer ASUS, IDE
– sursă Spire 450W
– carcasă NZXT Xion

Se cere să se găsească cea mai bună soluție de upgrade cu un buget de maxim 1000 de lei.

După ce am făcut numeroase calcule, am cercetat zeci de oferte, am făcut nșpe mii de combinații, am ajuns într-un final să merg pe o soluție Intel Core i3.

Marea problemă era faptul că aveam DVD-Writerul cu interfață ATA, în timp ce toate plăcile de bază socket 1155 nu aveau decât SATA, așa că eram nevoit să fac o investiție și într-un nou DVD-writer.

Am găsit totuși în oferta eMAG o placă de bază ideală pentru upgrade, un ASUS P8H67-M/REV3.0 care avea o interfață ATA pe lângă cele 8 SATA. Mai mult, această placă o aveau și resigilată (ambalajul original desfăcut), cu 40 de lei mai ieftină decât cea cu ambalajul intact.

Inițial m-am cam codit să iau una resigilată, mă gândeam că va avea urme de uzură sau va fi cu probleme, însă după ce am desfăcut ambalajul și am instalat-o, mi-am dat seama că singura diferență era stickerul de pe cutie cu „RESIGILAT EMAG”.

Așadar, componentele noi au fost următoarele:
procesor Intel Core i3 2100, 3.10GHz, socket 1155
placă de bază ASUS P8H67-M/REV3.0
Kit Corsair 4GB (2 x 2GB), DDR3, 1333MHz

După upgrade, Windows Experience Index îmi afișează următorul punctaj:
– Procesor: 7,1
– Memorie: 7,4
– Grafică: 4,7
– Grafică în jocuri: 3,7
– HardDisk: 5,4

Concluzia este că cea care mă trage în jos este placa video, așa că va fi probabil următorul upgrade pe care îl voi face. Un Leadtek nVidia GeForce GT440, 1024MB cred că ar fi o alegere foarte bună.

Despre Aurelian Ion
Programator

Lasă un răspuns

