Probleme cu Flanco

Retur Flanco

Acum vreo două săptămâni am decis să cumpăr un laptop destul de performant, care să înlocuiască cu suces vechiul meu laptop dar și desktopul. Am pornit prin magazine să văd efectiv ceva care să aibă performanțe bune, să arate bine, să fie ușor de transportat și, mai ales, să aibă un ecran suficient de bun (de preferat IPS) cu unghiuri de vizualizare mari. După ce am fost foarte aproape să-mi cumpăr un MacBook Air de la Altex, am ajuns la Flanco Sun Plaza, acolo unde mi-au rămas ochii lipiți de un Asus Zenbook. E, Asus-ul ăsta era cam tot ce îmi doream: procesor suficient de puternic (gândeam eu), construcție metalică și finisări de foarte bună calitate, dimensiuni reduse și foarte ușor. Ecranul m-a cam nemulțumit din cauză că nu era IPS și nici nu părea a fi de foarte bună calitate, dar am zis că mă voi obișnui. L-am achitat la casă dar nu am stat să-l mai probez, deoarece era destul de târziu. Ajuns acasă, l-am desigilat și am fost plăcut surprins de modul de prezentare și de accesoriile cu care a venit. După câteva ore de utilizare, am început să regret, totuși, achiziția:
– procesorul (Intel Core i3 Ivy Bridge, Low-Voltage) era cam puturos;
– ecranul, pe lângă că era subdimensionat (13.3 inchi), îți dădea dureri de cap: culori șterse, iluminare neuniformă, unghiuri de vizualizare mici;
– wireless-ul funcționa ok doar când laptopul era pus pe birou. Dacă era ținut în brațe, viteza de download scădea la câteva sute de kilobytes;
– când se încălzea, ventilatorul scotea un sunet infernal, metalic;
Pe scurt, nu mai eram mulțumit de ceea ce am cumpărat, considerând că prețul plătit era mult prea mare pentru ceea ce mi se oferise, așa că mi-am zis: „returul te mănâncă”.
Am intrat eu, frumos, pe site-ul Flanco, am văzut că au posibilitate de retur în 31 de zile. Regulamentul de retur era aproape identic cu cel al eMAG-ului, așa că am dat Windows-ului 8 un „Reset to factory settings”, am pus laptopul și toate accesoriile la loc în cutie și am făcut din nou drumul către „minunatul magazin Flanco”. De aici începe aventura nefericită.
Cu surprindere am aflat că nu îmi poate fi acceptat returul deoarece am avut îndrăzneala să activez Windows 8 (de fapt, s-a autoactivat în momentul când m-am conectat la internet) și, dacă este activat, ei nu-l mai pot vinde altcuiva (am uitat să precizez că laptopul a venit cu Windows 8 preinstalat). M-am uitat la băiatul de pe raion cu gândul că mă ia de fraier. „Nu”, spuse el, „așa scrie în regulamentul de retur” și îmi întinde o hârtie printată cu regulamentul, unde punctul 5 suna așa: „5. Nu se pot returna produse aflate în una sau mai multe dintre următoarele situații:” iar la litera e), unde mă încadram eu: „e) Licențele OEM activate (licențe preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);”. „Ok”, zic, „dar eu nu returnez o licență ci returnez un echipament IT. Faptul că acel echipament vine cu o licență preinstalată este un beneficiu. Eu am cumpărat, în primul și-n primul rând, un laptop, ceea ce scrie și pe factură”. „Ne pare rău, nu se poate returna”. Le-am cerut, atunci, să discut cu un șef de magazin. Mi-au spus că nu este la ora aceea nici-un șef în magazin și m-au sfătuit să sun la relații clienți, să discut cu cineva de acolo și, eventual, să fac o reclamație pe email.
A doua zi (marți 8 aprilie) am sunat la relații clienți, mi-a răspuns o doamnă care mi-a ținut același discurs despre faptul că nu pot returna laptopul și m-a pus să trimit un email la serviciul.clienti@flanco.ro. Mailul l-am trimis, am așteptat răspunsul până vineri 12 aprilie. Am sunat din nou și mi s-a spus că, în mod sigur, până la sfârșitul zilei voi primi un răspuns. Bineînțeles că răspunsul nu a venit.

Întrebarea este: ce pot să mai fac, în afară de a-i acționa în judecată (laptopul a fost achiziționat pe firma la care eu sunt unic asociat), deoarece ANPC-ul acționează doar pentru apărarea drepturilor persoanelor fizice, nu și juridice.

Regulamentul de retur Flanco îl găsiți aici

Update

Problema a fost rezolvată într-un mod amiabil. Voi putea returna produsul. Există, totuși, oameni în Flanco care sunt preocupați de satisfacția clientului.

Despre Aurelian Ion
Programator

88 Responses to Probleme cu Flanco

  1. Dante says:

    In primul rand Franco se afla în aceiași familie cu eMAG. S-ar putea sa aibă aceleași condiții de returnare.

    În al doilea rand punctul din regulament e foarte clar și spune ca nu se pot returna licențe OEM preinstalate activate. Prin urmare o licență preinstalata este parte a produsului pe care l-ai cumpărat și al cărui cost a inclus și licență respectiva. Tu nu poți separa produsele. Sa spunem ca nu ai activat licență dar nu o mai voiai? Puteai sa o returnezi fără laptop?

    Sorti de izbândă nu cred ca ai

  2. Aurelian Ion says:

    Da, se află în aceeași familie, au același regulament de returnare dar fiecare îl interpretează în mod diferit. Am discutat la eMAG și la ei nu reprezintă o problemă returul unui laptop cu Windows 8 activat (o confirmare vine dacă te uiți la resigilatele cu Windows 8). Nu pot returna nici laptopul fără licență nici licența fără laptop. Oare dacă aș cumpăra de la IKEA un dulap, mi l-ar refuza de la retur pentru că am deschis sertarul dulapului?

  3. De fapt, link-ul adevărat e la condițiile detaliate http://www.flanco.ro/media/arhiva_promotii_in_reteaua_de_magazine/Retur%20produse%20in%2031%20zile.pdf
    Și da, punctul e aia spune. Ce să-ți fac, dacă avea Win7 probabil că nu se activa automat, ci doar dacă făceai un clic de confirmare, dacă nu aveai trejdezile.
    Dacă eMag acceptă, bravo lor, dar într-adevăr, o licență activată nu poate fi „dezactivată”. Punctul e a fost pus cu schepsis, tocmai ca sistemele cu Win8 să nu se califice. Flanco sunt măgari, de pildă telefoanele tre’să fie sigilate ca să poată fi returnate.
    Pe de altă parte, mie unul nu-mi place politica asta de tip american. Vezi, nene, dacă-ți place în magazin, și returnezi doar dacă are un defect. Așa, un magazin cu multe produse returnate, ce face? (a). Le resigilează, și următorul fazan crede că sunt noi. (b). Le vinde cu discount, DAR asta înseamnă că, în anticiparea unor retururi de-astea gen „no questions asked”, TOATE produsele noi vor fi mai scumpe DECÂT ar fi fost în absența ofertei „31 days money back”. Așadar, eu nu cumpăr de la magazine care au o astfel de clauză — fie e înșelătoare, fie crește prețurile, fie ambele.

  4. Aurelian Ion says:

    Și, totuși, eu cred că dacă în regulament ar fi pus la punctul e): Echipamentele ce au preinstalate licente OEM activate (laptopuri, sisteme desktop, tablete, telefoane), nu ar mai fi fost loc de întors și nu ar mai fi existat acest articol

  5. Este o mare prostie, am păţit şi eu la fel cu un laptop. Într-adevăr, nu se poate returna dacă laptopul vine cu Windows 8.

    Nu are rost să-ţi baţi capul datul în judecată sau reclamaţii pe mai nu ştiu unde, deoarece nu poţi să ai câştig de cauză din moment ce ei au specificat în prostia aia de regulament pe care clienţii îl citesc doar când se află într-o astfel de situaţie. Nu este deloc corect, dar… asta-i viaţa. Din păcate, îşi permit să impună astfel de lucruri fără să te anunţe la început.

    Chestia cu returul este foarte importantă şi ar trebui menţionată şi în afişe, nu doar într-un scris minuscul pe un regulament.

    Sfatul meu este să încerci să-l vinzi. Este singura opţiune reală şi benefică pentru tine. Restul… sunt doar bătăi de cap. Totuşi, puţin mai multă reclamă negativă nu le strică, so keep spreading the word! În acest domeniu, reclama negativă îşi poate spune cuvântul şi poate schimbă ceva. Îţi garantez că dacă cineva vrea să-şi cumpere un laptop şi citeşte ceva de genul ăsta înainte, cu siguranţă îl va cumpăra din altă parte.

  6. Aurelian Ion says:

    Sper ca, totuși, acest articol să ajungă și la cineva din conducerea Flanco. Poate se mai trezesc puțin la realitate.

  7. demi buraga says:

    saliu, in mod normal, folosind „remove everything and reinstall windows” (restore to factory settings) trebuia sa ajungi sa reinstalezi windows8 din partitia speciala (ascunsa) de recover din zenbook. odata restaurat de acolo, windows8 ar fi trebuit sa nu mai apara activat-sa fie ca la unboxing (daca nu-l conectai dupa restore, iar la net).

    • Aurelian Ion says:

      Păi și dacă mă duc cu el la magazin, se conectează băieții la net și văd că a fost activat. Nu rezolv nimic.

      • demi buraga says:

        Din ce stiu eu,
        Restore-ul windows-ului (cred ca si 8) din partitia facuta de asus, permite activari nelimitate pe zenbookul respectiv (e ca activarea SLIC de la windows 7, care se leaga de brand-ul PC-ului)
        Activarea windows-urilor preinstalate de producatorul pc-urilor (1) nu e la fel ca activarea unui windows cumparat separat de user (2) sau instalat de retailer ca si promotie (3) (Flanco, in cazul tau).
        O reactivare a windows-ului in situatiile (2) si (3) de mai sus (user/retailer) presupune apel la Microsoft. Nu acelasi lucru se intampla in situatia (1), cand os-ul se poate reactiva fara apel la Microsoft.

  8. Pingback: Flanco, îți doresc un faliment al dr...

  9. zyzz says:

    „procesorul (Intel Core i3 Ivy Bridge, Low-Voltage) era cam puturos;”
    Puturos in ce situatie, in comparatie cu ce? Si vrei sa-l returnezi.

    Nu am citit articolul mai departe. De aici imi dau seama ce fel de om esti irl, foarte bine ti-au facut tie si celor care abuzeaza de acest drept.

    • Aurelian Ion says:

      Era puturos chiar și în comparație cu procesorul de pe vechiul meu laptop, vechi de 5 ani, un turion dual-core. Ce mai contează, am fost nemulțumit de el, puteam beneficia de un serviciu, nu de mine inventat. Nu sunt un om rău, crede-mă. De obicei las de la mine dar, în cazul acesta, când cred că am dreptate, nu vreau să cedez.

    • RZV says:

      După ce am fost foarte aproape să-mi cumpăr un MacBook Air de la Altex, am ajuns la Flanco Sun Plaza, acolo unde mi-au rămas ochii lipiți de un Asus Zenbook

      Eu inca de aici am inteles ce fel de om e :))

      • Aurelian Ion says:

        Da, bre, doream să iau un MacBook pe care să instalez în dual-boot un Windows 8 OEM. Angajatul Altex mi-a spus că nu se poate, l-am crezut și am renunțat la idee.

        Sunt un om rău, mănânc angajați Flanco la micul dejun.

      • demi buraga says:

        @Aurelian Ion
        Pe macbook air cu Mountain Lion (in mod sigur) se poate pune windows 8 cu bootcamp. In Mountain Lion bootcamp are suport ptr windiws 8. Deci cel de la Aletx te-a dezinformat.

      • Aurelian Ion says:

        Mi-au spus că retailul se poate pune, cu OEM-ul sunt probleme

      • demi buraga says:

        @Aurelian Ion
        ????? Ce are a face windows oem pe macbook air? Tu cumparai o licenta retail de la Altex, nu oem.

  10. Liviu TALOI says:

    O discutie inceputa pe tema asta, neterminata insa.. vazuta din celalalt capat al problemei (fara legatura insa cu persoana din articolul de aici si problema lui concreta) – http://ecompedia.ro/contract-incheiat-la-distanta-retur-produs-insotit-de-licenta-preinstalataactivata.html

    • Aurelian Ion says:

      Da, chiar mă întrebam: dacă l-aș fi achiziționat online și l-aș fi returnat în termen de 10 zile, ar fi fost mai motivați să-l accepte la retur?

      În altă ordine de idei: cum aș fi putut verifica faptul că funcționează ok dacă nu l-aș fi deschis și aș fi pornit sistemul de operare?

      • Liviu TALOI says:

        Mi-e foarte greu sa-ti raspund la intrebare.. cred de fapt ca e un viciu de procedura care pleaca de la maria sa producatorul acestui echipament, si poate o usoara inflexibilitate a reprezentantei de la noi, a importatorului.

      • Liviu TALOI says:

        A.. si cele 10 zile, sunt pentru CONSUMATOR, iar definitia acestuia incepe prin cuvintele „persoana fizica” deci, pe firma, indiferent online/offline nu ai parte de protectia ANPC-ului, ci doar tribunalul de partea ta.

  11. Bogdan B says:

    Buna ziua,

    Foarte nefericita optiunea de a cumpara laptopul pe societatea dvs. Nefericita in contextul in care nu mai poti sa beneficiezi de cateva legi care protejau consumatorul. Legea va prezuma ca sunteti profesionist si prin urmare, altfel apreciaza cunostintele dvs. legale si tehnice legate de produs. Singurul remediu, ar fi sa actionati pe calea dreptului comun si sa cereti repararea prejudiciului (o sa va coste ceva bani, o sa dureze) si in plus, laptopul functioneaza. Incercati sa convingeti judecatorul (care probabil stie sa foloseasca word-ul si internet explorer) de faptul ca acele defecte il fac inutilizabil. Cam dificil, nu? In plus, partea cu exceptiile de la returnare, nu mi sa pare foarte greu de combatut, dar doar in cazul in care esti consumator si ti se aplica legea 449/2003. La dvs. e extrem de dificil.

    B.

  12. Mircea says:

    Mi-am luat un laptop de la cel.ro acum cateva zile si am cumparat licenta win8 separat. Inainte insa i-am intrebat daca imi iau banii inapoi si pe licenta win8 in caz ca vreau sa-l returnez. Mi-au zis ca ii primesc, si asta chiar daca licenta era cumparata separat. Exemplul e ca sa evidentieze (daca nu era deja clar) ca vina e de la flanco, nu din alt motiv.

    Punctul ala ‘e’ pe care l-au inserat in contract este ilegal. Daca te judeci cu siguranta vei avea castig de cauza. Asa poate pune oricine un sticker pe capac si sa adauge un punct ‘e’ in caz ca se rupe. Sau sa-si faca o aplicatie cu licenta de $1. Nicio diferenta. Este un abuz pe care-l fac fix din motivul pt care tu stai acum pe ganduri, pt ca pot. Cumparatorul roman nu prea stie cum sa procedeze in situatiile de genul, nu are incredere in sistem (justificat intr-o oarecare masura) si in consecinta accepta toate rahaturile.

    Sfatul meu, intra tare in ei, ia numele fiecarei persoane cu care intri in contact (foloseste fraza „Spuneti-mi va rog cu cine am placerea ca sa-mi notez.” la inceputul conversatiei), cere bilete/numere de ordine pt fiecare convorbire/reclamatie. Nu astepta de pe o zi pe alta. Daca nu cedeaza, ceea ce e foarte probabil pt ca se asteata sa cedezi tu primul, da-i in judecata. Daca avocatul nu-i si taximetrist part-time, cu siguranta vei castiga.

  13. karellen says:

    E o mizerie de regulament. din pacate, legal vorbind, nu cred sa ai sorti de izbanda. Dincolo de asta, ce nu inteleg eu este altceva: voiai initial un MacBook Air, te-ai decis la un Zebook, ok (both overpriced, imho, conteaza mai putin asta). Dar n-ai vazut/nu stiai inca din magazin faptul ca ecranul de 13.3 inches e prea mic pentru nevoile tale? Inteleg ca procesorul „lent” a fost o revelatie, dar dimensiunile si calitatea display-ului ar trebui sa fie cunoscute inca dinainte, fiind totusi vorba de o investitie. In fond, pentru asta exista review-uri si comparatii. Nu mergi in magazin cu gandul „imi iau si eu in laptop” si-l cumperi pe primul care ti se pare mai ok, ochiometric vorbind.

    • Aurelian Ion says:

      Dimensiunea o cunoșteam, calitatea mi s-a părut ok la modelul expus în magazin. Acasă, însă, după câteva ore de utilizare, nu a mai fost deloc ok

      • karellen says:

        Pai daca o cunosteai – si ai ales-o, evident – cum ti s-a parut acasa, brusc, „ecranul subdimensionat”?

      • Aurelian Ion says:

        Cred că m-am exprimat greșit. Ecranul știam că e subdimensionat (13.3) în raport cu cel al unui laptop normal (15.6) dar slaba calitate a displayului + dimensiunea redusă nu a făcut decât să amplifice părerea negativă pe care o aveam, deja, despre laptop

      • karellen says:

        Ok, am inteles.

  14. RazvanRazvan says:

    „Regulamentul” lor e valabil atat timp cat e conform legii, cu alte cuvinte ce scrie acolo are valabilitatea unei cepe degerate cat timp contravine cu prevederile legale. E ca si cum ai scrie tu pe banii cu care platesti „prin acceptarea acestei bancnote clientul isi rezerva dreptul de a returna produsul cand doreste in schimbul sumei platite initial ajustata cu inflatia si cursul Euro”.

    Lasand asta la o parte, desi ANPC-ul protejeaza doar persoanele fizice nu inseamna ca certificatul de garantie nu e valabil, pana la urma e un contract legal intre parti. Ai semnat si tu pe „regulamentul de retur” la achizitie sau aia era doar un act intern al lor, fara valoare ? Mentiunea legata de activarea licentei e nefundamentata, aceasta ramane legata de laptop (cum a si fost vanduta) si va functiona la fel, nu au nici un drept legal sa refuze returul unei licente OEM impreuna cu hardware-ul cu care a fost vanduta. Conform facturii tu ai achizitionat un produs intreg si il returnezi la fel de intreg, refuzul lor e doar un abuz in stil romanesc pur.

  15. OviTeodor says:

    Am evitat mereu sa cumpar de la Flanco, Altex sau alte magazine care vand masini de spalat, tigai si laptopuri. Eu mi-am luat un Alienware m11x R1 de la eMag, mi s-a rupt ecranul de 4 ori (pentru ca balamalele metalice erau prinse intr-un plastic subtire). L-am trimis la garantie de fiecare data, nimeni nu a zis nimic. Laptopul venea reparat cam intr-o saptamana de fiecare data. Ultima data cand s-a rupt am sunat la Dell Romania (de fapt Grecia) mi-a raspuns un roman, un tip de treaba care mi-a zis sa le trimit lor laptopul ca sa mi-l schimbe cu cu o configuratie mai noua, mai scumpa (seria m11x R3) care nu mai are aceasta problema de proiectare. L-am trimis la pe cel vechi, l-am primit pe cel nou (care probabil era reconditionat, dar parea nou nout). Si totul s-a rezolvat ok. Nimeni nu m-a intrebat nimic. Evident activasem Windows-ul si formatasem hard-ul.

    Am prieteni care au avut probleme cu produse vandute de eMag dar si ei au rezolvat cu brio probleme. O prietena si-a luat un ASUS care avea probleme cu touchpad-ul atunci cand cablul de ethernet era bagat in laptop. Un alt prieten si-a luat un HP avea clasica problema cu temperatura ridicata a chipset-urilor. L-a trimis inapoi i-au dat banii inapoi…l-au intrebat daca vrea sa schimbe cu un alt produs. Deci totul merge cum trebuie cu a acest retailer. Recomand cu incredere.

  16. Goth says:

    Macbook e Mac si mereu va fi un produs superior si demn de invidiat.
    Seful meu are un Asus Zenbook de 13,3 full HD, i7, IPS si altele dar cand l-am pus langa un Macbook Retina Display cu specificatii asemanatoare, Asusu palea rau.
    Nu zic ca sunt proaste si nici nu tin cu vreun producator dar mai toti copiaza de la Apple si vor sa scoata un produs concurent bun, care de cele mai multe ori se dovedeste a fi un mare fas.
    Eu sunt de parere ca ai facut o greseala monumentala ca ai ales Asus in detrimentul lui Macbook, multi s-ar pupa si-n dos sa puna mana pe un Mac, tocmai ca sunt niste jucarii demne de invidiat la care sigur iti ramane gandul odata ce vezi unul.

    E clar ca nu poti sa vinzi Asusu ala pe aceeasi bani cu care l-ai luat si chiar daca il dai cu 75% din valoarea lui sa zici sarut mana. Pierzi numai 25%, mai pui restul necesar si ia-ti Macbook-ul ala, o sa-mi multumesti tu intr-o zi.

  17. Ionut says:

    Ai intrebat daca ti se poate opri contravaloarea licentei W8 iar diferenta pe care ai platit-o pe laptop sa ti se ramburseze? E stupid, dar ma gandesc ca e o modalitate de a recupera macar o parte din bani.

    • Aurelian Ion says:

      Da, nu se poate. Nu știu dacă se mai poate activa o altă licență pentru același produs.

      • demi buraga says:

        Pana maine formateaza C-ul si fa restore din partitia de recover (din meniul lui windows 8, evident) de 2-3 ori. Sa vezi ca se activeaza de fiecare data, fara sa te intrebe ceva, sau sa te trimita la suportul Microsoft. Daca stau bine si ma gandesc, tu nici nu ai vreun serial pe care sa-l introduci, asa-i?

  18. marcel says:

    Legea 193 / 2000 legat de clauze abuzive ale contractelor ar trebui studiată. Am avut un conflict pe această temă cu RCS-RDS pentru un contract de internet prelungit abuziv la deschiderea unui alt contract de servicii TV și telefonie fix. Practic eu nu mai vroiam internet de la ei ci doar TV și telefon fix. Termenul pentru contractul de internet expirase dar l-au prelungit automat odată cu noile servicii…

  19. Iulian says:

    Incearca sa faci o intelegere cu cei de la Flanco. Daca… ”5. Nu se pot returna produse aflate in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:e) Licentele OEM activate (licente preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);” le poti cumpara o licenta noua de Microsoft Windows 8 http://www.flanco.ro/microsoft-windows-8-64-bit-engleza.html si atunci nu ar mai exista nici o problema, teoretic vorbind. Pierzi ceva bani, dar ai invatat o lectie. Succes.

  20. Cred ca totate discutiile care pun la intrebare motivele returului sunt irelevante. Omul a cumparat un produs, nu e multumit si vrea sa-l returneze. Punct.
    Intrebarea e: ti s-a prezentat regulamentul inainte de cumparare?
    Cand cumperi online trebuie neaparat sa bifezi ca esti deacord cu termenii si conditiile de vanzare. In magazin nu te pune nimeni sa faci asta dar uneori pe spatele facturii sau acolo unde e certificatul de garantie sunt prezentati.

    Ai semnat undeva ca esti deacord cu acel regulament?

    Daca nu atunci cred ca ai sanse mari sa castigi in instanta cu un avocat bun. Sau, asa ar trebui sa fie :)… daca vrei sa mergi pe calea asta.

  21. bibi says:

    Asta e abuz. Nu se poate asa ceva. Cum sa nu primeasca produsul inapoi???
    Ai incercat sa vorbesti si cu cei de la Asus Romania? Poate pot ei sa ti-l schimbe cu un model mai performant sau sa puna presiuni pe retailer ca sa iti accepte produsul inapoi.
    Pana la urma suntem cetateni europeni si avem drepturi!

  22. teia says:

    E o idiotenie ce spun ei la articolul e!!daca nu se specifica concret pe chitanta cand cumperi asemenea aparate,e ca la exchange cand era afisat minuscul comisionul!!ar trebui sa faca ceva!retur inseamna retur de produs,treaba lor ce extra au instalat pe el!nu te lasa!!succes!updateaza-ne!!

  23. Echipa Flanco says:

    Buna ziua,

    Am luat la cunostinta problema intampinata de dumneavoastra, va vom pune la inceputul saptamanii viitoare in legatura cu specialistii nostri in IT, pentru a discuta nemultumirile legate de produs si pentru a gasi cea mai potrivita solutie.

    Va multumim,

    • Aurelian Ion says:

      Credeam că nu mai există nimeni de la Flanco interesat de o discuție cu mine.
      Îmi cer scuze pentru cuvintele dure folosite, însă am dorit să reflecte exact starea de spirit pe care o am la momentul acesta.

      • Simona S says:

        Buna Aurelian,

        Cum s-a solutionat mai exact problema? Ma aflu fix in aceeasi situatie, cu mentiunea ca l-am cumparat pe persoana fizica.

        Merci mult,
        Simona

    • Donadin Elena says:

      Stimat Flanco,
      am achizitionat in data de 19/06/2015, din magazinul Flanco Retail S.A. Campina, un laptop Toshiba L50 B, prin credit Cetelem. Dat fiind ca nu mai pot plati acest produs, datorita unor probleme personale, m-am prezentat in data de 04/06/2015 in magazin cu produsul mai sus mentionat pentru a-l returna, fiind in perioada de 31 zile pe care Flanco o publica ca perioada de timp in care se poate returna un produs.
      Am fost informata de angajata firmei, de la departamentul de plati si credite, ca nu se poate face aceasta returnare pana cand banca (Cetelem) nu accepta anularea contractului de credit. In acest sens am facut o cerere de anulare a contractului de credit pe care angajata Flanco Retail Campina a trimis-o prin e-mail la banca, informandu-ma ca ma va anunta telefonic imediat ce va avea un raspuns de la banca.
      Astazi 06/07/2015, am fost contactata telefonic de catre aceiasi angajata care m-a informat ca banca a acceptat anularea contractului de credit, dar ca nu se poate face returnarea deoarece Flanco nu accepta returnarea produselor achizitionate prin credit bancar, desi contractul de achizitionare nu are atasat nici un document care sa ateste aceasta clauza, nu am fost informata de aceasta clauza in momentul semnarii contractului.

      Va rog, prin urmare sa aprobati factura de returnare, dupa cum sigla dumneavoastra spune, „pentru a avea un client multumit”, tinand cont de urmatoarele:

      1. ma aflu in imposibilitatea de plati acest credit,

      2. ma aflu in perioada de 31 zile de la achizitionarea produsului,

      3. banca accepta anularea creditului,

      4. contractul semnat nu contine nici o clauza referitor la politica de returnare.

      Va multumesc pentru intelegere!

  24. doom says:

    Bun. Inca o dovada clara a societatii de cacat in care traim la romanica. Pai ba „Echipa Flatulanco”…daca ala e regulamentul…voi ce mai aveti de discutat acuma dupa ce a scris baiatu asta pe internet? La voi e ca la piata? Hai ca rezolvam…facem sa fie bine? Ce incredere credeti ca inspirati cu atitudinea asta?

    Cat despre baiatu cumparator…maestre cand l-ai luat pe firma te-ai gandit ca faci tu o inginerie financiara utila tie. Na uite ca ti s-a intors exact impotriva. Clasic si tipic romanesc. Dam din coada cand credem ca facem noi o invarteala…luam laptopu pe firma…dar cand ne trezim ca ne-am ars…ne lamentam si ne plangem.

    Si Flanco si baiatul cumparator pot fi pusi intr-un tablou cu titlul „ROMANISME”.

    • Aurelian Ion says:

      Nu am dorit să fac nicio inginerie: sunt programator, firma mea are specific IT, ce este în neregulă cu faptul că am achiziționat un laptop care îl voi folosi la programare?

      • Si daca nu erai programator tot nu era inginerie financiara. Un calculator poate fi folosit in orice firma. Dar …. Uau… esti programator si ai visat ca poti face ceva cat de cat important pe laptop-ul ala? si pe 13 inci … fuu… naivitate mare

    • andrei says:

      ce inginerie a incercat sa faca prietene? lamureste-ma si pe mine? ce ai de castigat daca iti cumperi ceva pe firma si returnezi produsul in termenul legal? poate nu stii cum functioneaza mecanismele financiare daca tu crezi ca a vrut sa faca o jmechereie ceva. produsul e luat cu acte iar cand se returneaza factura e stornata.

      cat despre windows, acesta e OEM, practic legat de produs, netransferabil, licenta nu e pe numele tau. chestia invocata de retailer e ca atunci cand vand laptopul asta altcuiva, acea persoana nu o sa mai vada acea activare de la inceput, windowsul activandu-se doar o data. asta nu duce la nici un fel de deteriorare a produsului in sine (fie ca e vorba de hardware sau software). ce au facut cei de la flanco e doar o magarie ilegala. au introdus o clauza aberanta ce are un singur scop, imposibilitatea de a returna un produs de care nu esti multumit (deci practic de a-ti exercita un drept legal, cat se poate de corect). mi se pare cinstit ca atunci cand nu esti multumit de o actizitie sau cand te consideri tepuit, sa poti sa returnezi produsul si sa iti iei banii inapoi. in toate tarile dezvoltate exista o lege de genul asta, fiind o masura eficienta impotriva retailerilor din ce in ce mai parsivi si mai lipsiti de etica in relatia cu clientul.

  25. DanL says:

    Departe de mine gândul de-ai apăra pe cei de la Flanco, dar tâmpenia cu activarea de la Wingoz ți se pare OK? Aruncă o privire în EULA și vezi care ar fi situația mea dacă, prin absurd, aș cumpăra laptopul returnat de tine. Ca unul extrem de pornit împotriva acestei corporații de kkt pe care guvernul nostru, contra unor șpăgi dolofane, a declarat-o partener strategic, aș fi curios ce ieșire vezi din situație. De exemplu să plătească Flanco câte un Wingoz ori de câte ori un produs este returnat (mă repet, nu îi iau apărarea lui Flanco, au bubele lor).

      • DanL says:

        @Aurelian Ion ți-a scăpat semnificația unui cuvânt EXTREM de important din acea EULA:
        „ Aveți dreptul să transferați produsul software direct unui alt utilizator, numai împreună cu respectivul computer pentru care s-a acordat licența.”
        Acel DIRECT este esențial în această problemă. Și de asemenea esențial este faptul că NU ești proprietarul produsului: „Produsul software nu este vândut, ci se află sub licență de utilizare.” Adică vă este transferat DOAR dreptul de folosire, adică ÎNCHIRIAT. Dacă până aici este clar, treci și citește „Există lucruri referitoare la produsul software care nu-mi sunt permise?” unde se precizează EXPLICIT faptul că NU ai voie să: „să închiriați, să dați în leasing sau să împrumutați produsul software” și se face încă o dată referire la interdicția „să transferați produsul software (cu excepțiile permise în prezentul contract)”. Adică DIRECT nu prin intermediul lui FLANCO.
        Punctul final al acestei discuții îl constituie faptul că utilizarea Windows 8 (iar activarea este dovada utilizării) constituie acceptarea de către beneficiar a acestui contract:
        „Acceptarea acestui contract sau utilizarea produsului software reprezintă acordul dvs. cu privire la toţi aceşti termeni şi, de asemenea, reprezintă consimţământul dvs. pentru transmiterea anumitor informaţii în momentul activării şi pentru caracteristicile pe bază de acces la internet ale produsului software. Dacă nu acceptaţi şi nu respectaţi aceşti termeni, nu aveţi dreptul să utilizaţi produsul software sau caracteristicile sale.„ Din momentul în care a bootat în wingoz, contractul de închiriewre dintre Micro$oft și autorul acestui post, NU Flanco, a intrat în vigoare. Insist asupra ideii că autoruil postului este în primul rând o victimă a Micro$oft și doar secundar a Flanco.

    • baiu la windows 8 e ( cred ) ca daca nu-l activezi nu prea poti sa folosesti laptop-ul… si deci nu prea ai cum sa-l testezi altfel…

      • v says:

        mai , e simplu. au un regulament in care e precizat ca echipamentele cu licente nu se returneaza. au procedat corect.
        in loc sa iti versi amarul pe bloguri mai bine citeai regulamentul
        lucrez in domeniu. trebuie sa ne protejam de cei care profita de acest retur in 31 de zile.
        ai idee cate masini de tocat carne se returneaza dupa craciun? sau cate gps-uri in perioada verii?

      • Aurelian Ion says:

        Nu am văzut să scrie undeva că echipamentele cu licențe nu se returnează.

  26. Un cetatean european says:

    Oricum, e stupid totul de la cap la coada. In Romania (probabil ca si in alte locuri) licentele software sunt nominale (licenta reprezinta un drept de utilizare nu de proprietate deplina – daca intri in amanunte ar trebui sa-i anunti pe cei de la Microsoft ca tu ti-ai vandut laptopul cu tot cu licenta, sa spui cui l-ai vandut, etc.etc.etc…. Nici n-are rost sa-ti bati capul cate ar trebui sa faci). Am cumparat un laptop, in cazul de fata, cu licenta oarecare; nu sunt multumit de ce am cumparat (nu conteaza ca nu am citit bine, ca nu e ceea ce am vrut sau ca am fost eu prost) si vreau sa-l returnez. Ar trebui sa nu am nici cea mai mica problema! Daca am (su se pare ca am destule probleme), ramane varianta sa cumpar de la coltul strazii si sa pun un software piratat ca s-ar putea sa ies mult mai bine. Nu vi se pare ca ne dam cu stangu’ in dreptu’? Traim intr-o tara imposibila din multe puncte de vedere.

  27. Pingback: Citiți cu atenție detaliile ofertelor: azi cu Flanco și Toshiba | nwradu blog

  28. Iosis says:

    Incearca si aici. Bafta ! http://www.eccromania.ro/

  29. adrian says:

    asa. Daca era achizitionat online, putea-i sa-i faci vant in 10 zile fara sa te intereseze ce-au scris ei in conditii, legea e lege si orice inscris care nu respecta legea e nul.

    Legea specifica ca vorba insa de persoane fizice. Persoanele juridice is bataia de joc a oricui vrea sa le puna bete in roate. Din pacate singura modalitate sa le faci ceva e umblatul „la imagine” pe internet. Daca ai timp si bani da-i in judecata. Dat fiind ca n-ai facut nimic sa activezi windowsul, n-aveai cum sa impiedici asta.

  30. Daniel Chetroni says:

    Din pacate „vorba lunga saracia omului”…
    Regulile sunt destul de simple, astea sunt legile in romania:
    – returul fara conditii se ofera doar pentru achizitiile online (nu din magazin)
    – returul in termen de 10 zile fara intrebari este doar pentru persoane fizice

    De ce este aceasta regula valabila doar pentru achizitiile online? Pentru ca se presupune ca tu ca utilizator nu ai reusit sa iti dai seama din imaginile de pe site cum este produsul, iar cand primesti produsul iti dai seama ca nu este ceea ce ti-ai imaginat, sau ce scria pe site. Astfel, ca persoana fizica esti protejata de aceasta ragula pentru a nu fi pacalit.

    Tu l-ai cumparat din magazin, aveai posibilitatea sa-l testezi acolo, sa vezi cum functioneaza, sa vezi daca-ti place, etc.
    Din pacate asta e legea, si nu ai ce face decat sa-i da-i in judecata daca nu iti convine situatia. Alte variante legale nu ai.

    • Aurelian Ion says:

      Cât îl poți testa în magazin? O jumătate de oră, o oră. Doar nu mă apucam să instalez unelte de dezvoltare și alte cele.

      • Daniel Chetroni says:

        Iti dadeai seama de ecran usor. Il comparai cu altele din magazin 🙂
        Iar pe un i3 ULV tu vrei unelte de dezvoltare? Mai mult de un office si navigare pe net nu poate sa mai faca mare lucru.

      • Aurelian Ion says:

        Acuma îmi spui? Credeam că poate face cel puțin cât i3-ul meu Sandy Bridge de pe desktop.

  31. Salut Aurelian, nu am gasit o adresa de email sa te contactez, te rog trimite-mi un mesaj pe contact at leikomedia punct ro

  32. adelin says:

    flanco are cele mai mari si nesimtite preturi. M-au pacalit si pe mine. Rusine flanco!!!!!

  33. LUPU VASILE says:

    Pe linga numeroasele sesizari si nemultumiri ,este aceea de a nu onora comanda in intervalulu stabilit de comun acord !Doar transportul este gratuit !

  34. Mihaela Botila says:

    Am si eu o intrebare, de cand se plateste garantia?! Tocmai am achizitionat un produs de la flanco in valoare de 260 si mi s-a spus ca daca doresc garantie trebuie sa platesc extra,gen 40 de lei pt 3 ani. E normal? eu nu ma prea pricep dar…chiar asa?

    • Aurelian Ion says:

      Este vorba de extragaranție. E un serviciu oferit de către cei de la Flanco și nu e obligatoriu. În caz de probleme după expirarea garanției normale a produsului, mergi cu acesta la Servskills. Din păcate este un service praf unde angajații își cam bat joc de produse

  35. Dani says:

    Am cumparat de la FLANCO un mp3 auto Sony. Nu stiu cum e aparatul pentru ca au trecut 12 zile de la comanda si inca nu a ajuns la mine…. mi-au trimis in schimb o tableta Allview de toata jena – si uite asa mi-au luat banii pe o scula Sony si m-am ales cu un RAHAT – pentru ca asta este parerea mea despre FLANCO.
    Cealalta comanda (pentru ca am avut 2 comenzi la ei) mi-a fost livrata dupa 10 zile si a venit fara factura si fara certificat de garantie.
    Iar cand ii contactezi pe cei de la FLANCO iti dau flit si te pun sa le trimiti mail-uri la care nu iti raspund niciodata.
    A fost cea mai proasta experienta de comert online.
    NU FLANCO !!!

  36. Antiflanco says:

    Am comandat la Flanco pe 23 noiembrie si am primit produsul pe 4 decembrie. Factura gresita, nu mi-au modificat-o nici pana acum. Pe mail nu raspund deloc iar la telefon nu rezolvi nimic desi esti nevoit sa astepti 10-15 minute ca sa intri in legatura cu operatorul. Nu voi mai cumpara de la aceasta firma mizerabila!

  37. Elena Donadin says:

    Am aceiasi problema cu Flanco. Am facut o reclamatie PE e-mailul relatii clienti. In cat timp a fost rezolvata problema pentru dumneavoastra? Cat timp trebuie sa astept pentru a face o reclamatie la protectia consumatorului?

  38. DIANA says:

    Bună, cum ai reușit sa returnezi laptopul pana la urma? Aceeași problema o am și eu, nu vor sa accepte deoarece „așa scrie în regulament”

    • Aurelian Ion says:

      Bună, eu am fost contactat de cei de la Flanco și am reușit să-l returnez până la urmă. Trebuie să fii mai insistent și să apelezi la ANPC. Știu că au modificat regulamentul de retur după problema mea dar nu știu dacă în avantajul clientului

  39. Daniel says:

    Buna ziua !
    Am cumparat si eu un desktop de la Flanco la jumatatea luni Octombrie pe contract si dupa 2 saptamani am descoperit ca nu corespunde specificatile cu ce este pe contract (este mult mai slab ) . Am fost la flanco cu pc si au vazut si cei ce lucreaza acolo , cu toate acestea au zis ca eu sunt de vina ca nu am instalat sistemul de operare corespunzator , dupa care mi la instalat o persoana de la flanco si tot nu a mers , mau plimbat de la unu la altu pana cand sa facut 30 de zile si au zis ca nu se mai poate face nimic dupa ce mau plimbat pe la mai multe servisuri .Am apelat la protectia consumatorului le am zis ce sa intamplat si au zic ca sa astept au trecut 3 luni si nimic . Daca poate sa ma ajute cineva sa imi trimita pe mail
    Djstreet_76@yahoo.com

  40. Robert says:

    Buna seara, am si eu un telefon Samsung galaxy s6 edge+ cumparat de la ei. Am probleme destule cu touch-ul si cu telefonul in sine. As vrea sa il schimb… am garantia aia a lor (garantie all inclusive) in care scrie asa : Primesti produsul functional in 5 zile lucratoare. Astazi am mers la ei sa vad care este stadiul produsului fiind sunat de firma de curier ca produsul meu e reparat si daca sunt acasa, am raspuns da ca dupa sa imi spuna ca nu ca trebe sa revin eu in showroom sa il ridic deoarece acolo l-am lasat pentru service.
    In garantia asta all inclusiv nu este precizat faptul ca 5 zile lucratoare + transportul. Scrie clar 5 zile lucratoare. Ce pot face ?

  41. Simona says:

    Buna ziua in data de 29 /11/16 am primit coletul prin cargus coletul insemnand un tv samsung 4k toate bune la suprafata nu prezenta nici macar o zgarietura am plecat in minivacanta si cand m-am intors pe 3 am vrut sa ma uit la tv l-am montat si cand l-am pornit am constatat ca displayul este spart ce pot face in cazul asta tv-ul a fost comandat online de la flanco

    • Aurelian Ion says:

      Bună,
      cel mai probabil problema este de la curier dar vorbește cu cei de la Flanco, trebuie să ți-l înlocuiască neapărat.
      Dacă nu vor, apelează la ANPC

      păstrează neapărat și ambalajul (cutia)

      • Simona says:

        Culmea ca ambalajul este intact

      • Simona says:

        Ieri l am dus la flanco in sun plaza mi au facut un proces verbal dar sperantele spun ei ca sunt minime dar nu mi se pare corect pt ca televizorul a costat 24 mil sa zicem ca este o suma destul de pare pe care nu vreau sa o arunc pe geam

    • Aurelian Ion says:

      Dacă nu se rezolvă, trebuie să faci puțin scandal și să-i ameninți cu ANPC-ul. Trebuie să-ți demonstreze că ecranul nu a fost spart de tine. Am un coleg care a primit de la eMAG un Samsung 40KU6092 cu ecran spart dar lui i l-au înlocuit. Nu cumva e același model?

Lasă un răspuns către Mihai Secasiu Anulează răspunsul